06:01 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولیدات پتروشیمی

معامله بیش از ۳ میلیارد سهم در بورس!
پایگاه خبری راد: بورس اوراق بهادار تهران امروز شاهد رشد شاخص به رهبری پتروشیمی‌ها و برخی از فلزی‌ها بود. معامله‌گران بازار سرمایه امروز بیش از سه میلیارد سهم و اوراق مالی در بورس و ۸۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی در فرابورس معامله کردند.
هر ایرانی سالانه معادل ۱۴ تا ۱۶ بشکه نفت، انرژی مصرف می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصاد انرژی گفت: اگر میزان انرژی که مصرف می‌کنیم را به بشکه نفت تبدیل کنیم، عدد قابل توجهی به دست می‌آید و بیانگر این است که هر ایرانی سالانه معادل ۱۴ تا ۱۶ بشکه نفت، انرژی مصرف می‌کند.
پیدا شدن مقصر گرانی روی دور باطل!
پایگاه خبری راد: اقلام مختلف مورد نیاز مردم از ظروف یک بار مصرف گرفته تا لوازم‌التحریر طی ماه گذشته یا افزایش قیمت داشته اند یا نایاب شده‌اند. مشکلی که مانند یک کلاف سردرگم پیدا کردن منشا آن ناممکن است. به طوریکه زمانی که برای جست‌وجوی منبع مشکل در راه عرضه‌کنندگان مواد اولیه و تولیدکنندگان قدم می‌گذاریم به بن‌بست می‌خوریم، زیرا نه‌تنها کسی مشکل را گردن نمی‌گیرد، بلکه انگشت اتهام خود را به سوی دیگری دراز می‌کند.
روزگار صنایع خریدار آلومینیوم؛ حکایت آب در کوزه
پایگاه خبری راد: همزمان با نوسانات ارزی صنایع متحمل آسیب‌های جدی شده، دست‌شان به مواد اولیه نمی رسد و در بازار خراب مواد اولیه، در گرداب قراردادهایی که بسته اند و نمی توانند اجرایی کنند گرفتار شده‌اند.
رانت در تولید، فروش و بازارهای پتروشیمی بیداد می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس ارشد حوزه انرژی ضمن بررسی واگذاری شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی، از وجود رانت در بخش های مختلف این صنعت انتقاد کرد.
عبور از بحران‌های اقتصادی به پشتوانه همت مردم و مسئولین
پایگاه خبری راد: فرماندار تهران با اشاره به ظرفیت‌های عظیمی که در کشور ظرف سال‌های گذشته به دست جوانان فراهم شده است، گفت: به پشتوانه همت مردم و مسئولین از بحران‌های اقتصادی موجود عبور خواهیم کرد.
سونامی "پلاستیک‌ها" / ایران جزو ۱۰ کشور پرمصرف ظروف "یکبار مصرف"
پایگاه خبری راد: آلودگی پلاستیکی که از آن به عنوان "آلودگی سفید" یاد می‌شود طی چند دهه اخیر تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی شده تا جایی که شعار امسال روز جهانی محیط زیست "مبارزه با آلودگی پلاستیکی" انتخاب شد.
صفحه قبل | صفحه بعد